האם ישוע אכן טען שהוא הנתיב היחיד?
בימים האחרונים לכהונתו של ישוע כמטיף, הוא עלה עם תריסר שליחיו לעליית גג, והכריז כי לאחר שיקריב את עצמו כדי לנקות את כל החטאים, הוא יעזוב את העולם הזה ויחזור אל אביו שבשמיים. ישוע הבטיח להם שיכין להם מקום בבית האלוהים, ושהם כבר יודעים את הדרך לשם.[6]
אבל תומא, שהיה סקרן ומחושב הרבה יותר משאר השליחים, הקשה על ישוע. הוא ביקש מידע נוסף, ושאל: לאן בדיוק הוא הולך, ובאיזה נתיב עליהם לבחור כדי להצטרף אליו.
ישוע השיב לתומא בהצהרה שללא ספק הותירה אותו פעור פה. ישוע אמר לו: "אֲנִי הַדֶּרֶךְ וְהָאֱמֶת וְהַחַיִּים. אֵין אִישׁ בָּא אֶל הָאָב אֶלָּא דַּרְכִּי."[7]
ישוע לא אמר לתומא שהוא חייב להיצמד לקוד התנהגות מסוים, או לרשימה של חוקים. ישוע רק ציין שיש נתיב אחד בלבד לאלוהים, והוא עובר דרכו [דרך ישוע].
מדמיינים לעצמכם את תגובתו של תומא? הוא בוודאי תהה למה התכוון המשורר. איך ייתכן שישוע הוא הנתיב לאלוהים, או האמת על אלוהים ועל החיים עצמם? כל השליחים נותרו בוודאי מבולבלים מאוד מתשובתו המוזרה של ישוע.
ישוע גם לא אמר לתומא שהוא [ישוע] רק אחד מנתיבים רבים שמובילים לאלוהים, או שאין אמת אחת ויחידה. להפך, ישוע טען שהוא הוא האמת ואין בלתה.
לא זו בלבד שישוע אמר לתומא שהוא [ישוע] החיים עצמם (אין ספק שישוע שהתייחס לחיי הנצח); הוא גם לא דיבר על חיי נצח כעל מקום מיסטי, אלא על חיים לצדו לעולמי עד. בכל דת אחרת יש גן-עדן או נירוונה, אבל מדובר במקום ספציפי, או בהלך רוח. ישוע, לעומת זאת, סיפר לשליחיו שגן-העדן הוא הקשר הנצחי עמו ועם האב.
ואחרון חביב, ישוע הסביר לתומא שהנתיב היחיד לאלוהים עובר דרכו [דרך ישוע]. לו התכוון לומר שהוא רק עוד נתיב שמוביל לאלוהים, הוא היה מסייג את ההצהרה. אבל הוא לא עשה זאת; ישוע טען שהוא הנתיב היחיד.
לחץ על הבא כדי להמשיך לקרוא.